Åh gud jeg er mor !

Idag er der fastelavn i legestuen. Det vil sige at datteren skulle klædes ud imorges, og i eftermiddag skal kæresten og jeg ned og være med!

Jeg synes det er en underlig tanke at jeg pludselig skal ned i en legestue og virkelig repræsentere moder-rollen.. Jeg føler mig pludselig så voksen.. Ja ja, jeg er 26, så jeg er vel en slags voksen.. Men inden jeg får set mig om skal jeg også til forældremøde osv. Det er mærkeligt pludselig at være den voksne - jeg er så vant til at bruge mine forældre hver gang jeg har et problem. Nu er det pludselig min datter der kommer til at bruge mig. Jeg føler bare der er så mange ting (ikke nødvendigvis dårlige) der er blevet anderledes i mit liv. Og selvfølgelig er det det der sker når man stifter familie og får et barn. Men jeg tror bare jeg er bange for at miste mig selv i farten. Glemme hvem Tina var før hun fik børn !

Jeg vil ikke bare være mor (selvom det er den største gave jeg nogensinde har fået - min datter er jo den smukkeste lille pige i verden!!), jeg vil også være kæreste, Tina, veninde, ven, datter, søster osv.. Nogen gange er moderrollen bare så altoverkyggende (ikke altid på den dejlige, skønne, fantastiske måde) at jeg blir bange..

Er I også bange for at jeres liv ændrer sig for hurtigt?

Nå, vi skal snart ud af døren, men inden da poster jeg lige et indlæg om hvad posten kom med igår ;-)

Og så får I selvfølgelig også et billede af en lille sød Ballerina senere :-)

Kommentarer

kvindehjertet sagde…
Dejligt du er så ærlig! :)

Det er noget underligt noget, når livet ændrer sig. Nu er jeg ikke selv mor, men kunne forestille mig, at det er nemt at glemme sig selv og måske endnu mere at genfinde sig selv...

Der er nok perioder her i livet, hvor vi udvikler os så meget, at vi slet ikke kan kende os selv bagefter... Ikke fordi alt i os er ændret, men store omstændigheder kan have ændret os.

Kender det i hvert fald godt selv :)
Tina sagde…
Jeg kan slet ikke lade være.. Med at være ærlig altså! Hvad jeg skriver herinde, er jo netop ting som jeg måske ikke taler med så mange om.. Men det er simpelthen så dejligt at få sat ord på, og skrevet det ned..

Ja for barnet overskygger ret hurtigt alt, og den dag barnet så er bare en smule selvstændig, eller i hvert fald kommer ud i verden uden moar, så er det svært at forholde sig til; hvad lavede jeg før jeg fik barn? Hvad er det nu jeg kan lide at lave? osv osv..

Jeg tror du har helt ret.. Det er jo ikke kun børn der kan være en stor ændring, det kan jo også være jobskifte, flytning, sygdom, død osv..

Rart at høre at andre har det ligesom mig ;-)

Populære opslag