tirsdag den 23. marts 2010

Husker du...?

Hvornår du fandt ud af hvad din mor og far hedder?

Jeg har netop berørt emnet ganske let, med Emma Lovise, men ingen af os kan huske det...

Da jeg var yngre kan jeg huske at jeg undrede mig helt vildt over at min veninde Laura kaldte sine forældre ved navn - men det var bare helt naturligt for hende.
Jeg har aldrig selv gjort det, og kunne ikke drømme om det. Jeg ved jo selvfølgelig godt hvad mine forældre hedder, men det er fristende at svare Mor og Far hvis nogen spørger!

Men helt ærlig, hvor gammel er man (i gennemsnit) når man lærer hvad mor og far rigtig hedder?

4 kommentarer:

Anja sagde ...

Kan ikke huske hvor gammel jeg har været da jeg fandt ud af de hed noget andet end far og mor. Jeg havde også en skoleveninde der kaldte hendes forældre ved fornavn, det synes jeg bare var SÅ forkert. Men hun svarede også telefonen ved at sige både fornavn og efternavn, hvilket jeg også fandt mærkeligt af en pige på 10-12 år.
Jeg kan huske jeg synes det var mærkeligt at finde ud af at mine forældre også havde en far og en mor selv. Hehe

Tina sagde ...

Hej Anja
Nej vel, egentlig lidt ærgeligt, for det må da have en stor ting pludselig at opdage?

Jah det lyder også lidt små-underligt at hun sagde det, men ja, det er vel bare sådan det var hos dem.. Hvornår mon man lærte hvad man hed til efternavn?

Hehe jah den snak kan jeg også huske at have haft med mine forældre, hvor jeg virkelig undrende har stillet mange mærkelige "familie-spørgsmål" ;-)

Kæresten har netop fortalt mig at da han var 3 begyndte han at kalde sin mor for Hanne (hvilket er hendes navn), men kun fordi hans storebror's venner kom på besøg og jo kaldte hende ved navn. Så begyndte lille 3-årige Kasper også at sige Hanne istedet for mor. Men som han siger nu, så er han ikke sikker på at han var klar over at det rent faktisk var hendes navn.. Underligt for mor Hanne!!

Emma Lovise sagde ...

Hej Tina!
Jeg spurgte min veninde igår om dette, og hendes datter på 2½ ved godt hvad mor og far hedder. Så jeg tror faktisk, at børn finder ud af det i en tidlig alder. :)

Tina sagde ...

Hejsa
Tusind tak fordi du huskede det,hihi.. Dejligt at få feedback fra nogen som ligesom står i situationen nu ;-)

Jeg må holde øje med hvornår Selina begynder at vide det.. !