tirsdag den 19. januar 2010

Godt humør skal fejres !

Idag har bare været en rigtig god dag!

Og jeg har bare været rigtig glad, og det skulle fejres ! I køkkenet ! For det er godt nok længe siden jeg har været kreativ derude...

Så idag blev det til havregrynskugler, muffins og tærte.. Mmm..

Havregrynskugler:

3 dl havregryn
½ dlkakao
1½ dl flormelis
125 g smør
en lille håndfuld mørke mini chokolade stjerner

Det hele blandes godt sammen, og rulles i kokosmel - (og stilles på køl)  MUMS!


Muffins med gulerod og hasselnødder

Når jeg bager er det altid på slum, så her vil jeg ikke skrive hvor mange dl, ml el gram der skal i - I må prøve jer frem ;-)

hvedemel
sukker
vanillepulver
bagepulver
mælk
olie
mørke mini chokolade stjerner
fint hakkede gulerødder
fint hakkede hasselnødder

Det hele blandes sammen og bages i ovnen på midterste rille. Bagetiden varierer..

(hvis det er lidt svært at se, så skal de altså forestille gulerødder de er pyntet med, og IKKE palmer,hihi)

Kyllinge tærte med alverdens lækkerier

Bund:
2 spsk olie
2 dl koldt vand
3 dl hvedemel
2 dl groft mel

Fyld:
kyllinge inderfilet stegt på panden
3 små rosenkål
½ rød peber
1 gulerod
1 bæger græsk youghurt
æggemasse (3 æg + salt og peber)
revet mozzarella ost
4 små tomater

Tilbehør:

Blandet salat
flüte med hvidløg og urter
dampet broccoli og blomkål

Nammenam, det var god mad :-)
Dog var tærtebunden ikke så lækker, har I kære læsere mon en idiotsikker opskrift på en knaldgo tærtebund?


Så ja, jeg har hygget mig i køkkenet idag, og afslutningen på en dag med godt humør, bliver kvalitetstid med kæresten :-) Enten hiver vi nogle spil frem, eller også smider vi en film på.. vi har i hvert fald købt cola til formålet - må man gerne når man virkelig skal hygge ;-)

God tirsdag aften til jer !

4 kommentarer:

Anja sagde ...

Sikke aktiv du har været tina :) Dejligt at tulle rundt i køkkenet. Her er link til opskrift på mine yndlings grovboller:
http://www.anjao.com/?p=61

Tina sagde ...

Hehe jaah, men jeg nød sådan at jeg havde tiden og lysten ;-)
Tak for linket, de må prøves en dag - du har vel ikke tilfældigvis en opskrift på en lækker tærtebund?

Anja sagde ...

Nej jeg gør det ikke så meget i tærter må jeg indrømme. Ikke lige "my thing" :)

Tina sagde ...

Hehe kan du ikke lide at spise dem? Eller gider du bare ikke at lave dem? ;-)